THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Saturday, December 24, 2011

Allah rugi ke??

seringkali kita berdalih utk buat kerja2 yg baik..
atau seringkali kita marah bile kite je yg kne buat sesuatu kerja..
sdgkn org lain duk melenggang je..
tapi, kite sedar x..??
sebenarnya sekeliling kita ade Allah yg mmrhti perbuatan kita..
even ade malaikat yg sntiasa catat amalan kita..
xkira buruk ataupun baik..
klau kita buat sesuatu kerja, kita dpt pahala.. tambah pulak klau buat dgn ikhlas msti lg Allah sayang.. btul x??
Klau kita x buat, kita x dpt pape.. dosa pn x dpt..
tp, kita la yg rugi.. Allah bg peluang nk buat baik + nk tambah pahala kita yg xnk..
cube kita perhatikan..
kalau kita x buat apa yg Allah suruh (especially kerja2 dakwah),
adakah Allah rugi..??
Ibarat seorang employee yg xnk buat kerja company dgn bsungguh2,
agak2 sbg seorg employer, apa dia nk buat..??
layan je la anak buah mcm ni.. asal dia buat kerja(yg wajib tu) sudah..
klau dah teruk sgt, buang je.. ganti dgn org lain.. lagi senang..
Macam tu jugak dgn Allah, klau kita xnk sebarkan Islam dgn bersungguh2, atau xnak buat kerja2 dakwah.......
takut2 nanti, Allah tukar kita dgn kaum yg lain. Nak ke kita..??
Persoalannya di sini, Allah yang rugi atau KITA!!


0 comments: